Wednesday, August 8, 2012

JAG HATAR ORMAR!!!

Hejsan, idag så skulle jag gå till kaninerna, så hör jag någonting som rör sig vid altanen, då är det än sjukt lång orm (Marcus var nyfiken på hur lång den var så han tog fram en tumstock och gjorde så att ormen låg rakt och mätte den, och den är exakt 102 cm (1,02 m) som håller på att ta sig upp på altanen, och det värsta var att den kollade på mig, jag såg inga prickar eller något, så jag sprang skrikande in till mamma och skrek "ORMEN" (Eric har förut sett en sjukt lång huggorm).

I våran familj så tycker vi att huggormar är typ det värsta som finns, så vi brukar inte bry oss så mkt om att den är fridlyst, för de kan ju liksom vara en fara för oss, om vi inte kollar vart vi går och råkar kliva på den, och den biter oss, för man kan bli jätte sjuk, de dör faktiskt 1 svensk per 8:onde år av huggormsbett (så man kan dö, men det händer väldigt sällan… och tänk om det 8:onde året är nu… Haha, ja vet, jag överreagerar)

Så mamma tog typ en spade och gick ut. Då hade ju den såklart förstått att jag skulle hämta "förstärkning" (haha) så då hade den tagit sig under altanen, och mamma bad mig hämta Marcus, så jag gjorde de, och han tar en egen spade och vi trodde först att det var en huggorm, och den höll på att ta sig ner i källan… så Marcus typ dödade den, men nu är vi osäkra på om det verkligen var en huggorm… Jag her ingen aning, jag tycker typ att alla ormar är farliga!! Haha

Och jag ska bara berätta, att huvudet är skilt från kroppen, men 2 och en halv timme senare (typ nu) har den fortfarande efter ryckningar!!!

Jag lägger ut en liten video, men snälla, stäng av ljudet först tack!! Faan, nu kommer ni inte göra det, eller hur??



Okej, det här blev verkligen ett långt inlägg förlåt!!

//Anna

No comments:

Post a Comment