Thursday, February 7, 2013

Näst sista prao dagen...

Snart är prao veckan slut och skolan igen :( Det har varigt väldigt roligt och jag kommer att sakna dessa dagar här men jag får njuta av den sista dagen i morgon. Idag fick vi som vanligt börja med att mata alla djuren. Sen fick vi städa lite i alla djurrum på golven och på burarna och terrarierna. Efter det fick vi gå upp till övervåningen och montera lite olika katt klösbrädor som skulle stå framme. Till sist så frågade jag om vi fick klippa kanin och marsvins klorna för jag tyckte så synd om dom för klorna var jätte långa och personalen brukar inte hinna att klippa dom så ofta. Så vi klippte klorna och klippte bort lite tovig päls som vissa av dom hade. I början var kaninerna och marsvinen inte så glada på oss att vi skulle klippa klorna men jag tror att dom tyckte av det blev mycket skönare efteråt. 
 
Väldigt fina fåglar! 

//Bea 

No comments:

Post a Comment