Tuesday, November 6, 2012

Dag 1, Del 1, Lördag; Flygplan...

Vi gick upp typ 2 tror jag… Jag kommer inte riktigt ihåg, jag kollade inte direkt på klockan… Vi åkte ca 4 hemifrån… eftersom vi skulle vara på flygplatsen kl. 4:55. När vi väl hade checkat in och vi skulle gå på planet gick allting bra och den första streckan mellan Stockholm-Paris gick hur bra som helst! Men det var sen det började krångla... När vi hade kommit på planet så sa piloten i högtalarna att de var försenade pga något baggage som skulle komma från ett annat flygplan som sedan skulle lastas över till vårt flygplan (vi misstänkte att det var vårt baggage eftersom det bara var vi och massor av Fransmän på planet…).

När vi väl lyfte var vi 1 timme försenade.

Sträckan mellan Paris-Miami fick vi skärmar, och det var skit läskigt, för det fanns en kamera längst fram i planet som var på hela resan, och i början var man tvungen att se på den om man inte blundade, så man såg allt som piloten såg. Så man såg när man startade!! Man såg landningsbanan, när man åkte upp till landningsbanan. Och jag som redan är lite (OBS- LITE!!) flyg rädd, jag blev ju ännu mer nervös inför starten, och när man väl hade kommit upp i luften så filmade kameran under planet, och det var ganska coolt...

Efter ett tag somnade jag och missade lite viktig information (som sedan, när jag fick reda på den, gav mig panik). Jag vaknade bara av världens turbulens. Efter ett tag så avtar den lite smått, den gör det gradvis, det blir mindre och mindre för varje meter… Efter typ en timme får jag reda på att vi hade flygit över Sandy, orkanen. DÅ fick jag panik typ och bara "VI KOMMER DÖÖÖ!!!!" Elin bara "Men Anna, vi kommer inte dö eftersom piloten beslutade att flyga ---- km längre upp i luften" Då kommer mina tankar "MEN OM MAN FLYGER HÖGRE UPP OCH OM VI STÖRTAR SÅ KOMMER VI FÅ MERA FART PÅVÄGEN NER OCH DET ÄR STÖRRE CHANS ATT VI DÖR" Elin "Men vad e de du inte fattar Anna, piloten säger att vi kommer att klara oss ifrån orkanen" Jag:" MEN HAN KANSKE BARA VILL LUGNA OSS!!" Elin "Och det fungerade verkligen, kolla på skärmen med kameran om du är så orolig, så kan du kanske se om Sandy kommer och då kan du skynda dig till dörren så att du är den som först kommer ut om vi störtar" Sedan orkar Elin inte med mig längre så hon återvänder till sin film…

När vi landar är vi mellan 1,5 timme och 2 timmar försenade. Men vi kom fram, utan att mina tankar blev sanna!!


Förlåt om det blev lite för många bilder, ni behöver inte kolla på alla…

Min väckarklocka 



Mitt flyg

Mitt boarding pass


Landar i Paris


Här ser mann när planet lyfter ifrån Paris 




Några minuter kvar innan jag landar!!

FRAMME!!!!!!!













































No comments:

Post a Comment